Pune punct conflictelor. Alege medierea! 0752-231-573Suna acum!

Gandirea constienta si gandirea inconstienta a mediatorilor

Domeniul medierii detine mai multe informatii in incercarea de a debloca caseta neagra a medierii. Un studiu recent realizat de James Wall și Kenneth Kressl a examinat procesele de gândire conștiente și inconștiente ale unui numar de zece  mediatori ai cazurilor civile.

Constatările lor confirma ceea ce mulți și-au asumat demult, si nu ofera foarte multe informații noi. Mediatorii s-au axat pe rezolvarea problemei, precum și pe satisfacerea clientului și pe obținerea de afaceri repetate.

În mod inconștient, au fost părtinitoare față de faptul că emoțiile au fost aduse în mediere și au văzut disputa ca fiind una în care partile ar trebui să compromită valoarea monetară.

Studiul a implicat 20 de observații, două pentru fiecare dintre cei zece mediatori. Nouă dintre mediatori erau bărbați.

La înființarea studiului, Wall și Kressl au făcut trei ipoteze:

  • Mediatorii au scopuri pe care le urmăresc
  • Gândirea mediatorului funcționează pe două niveluri - inconștient (sistemul 1) și conștient (sistemul 2). Gândirea de la sistemul 1 este emoțională și se bazează pe prejudecăți personale, în timp ce gândirea sistemului 2 este rațională.
  • Mediatorii se angajează în cartografierea mintii atunci când adoptă obiective pe care le urmăresc.
  • Cartografierea mintii presupune determinarea a ceea ce trebuie să facă și la ce punct de mediere pentru a-și atinge obiectivele.

Gandirea constienta

La nivel conștient, Wall și Kressl au constatat că mediatorii au avut în totalitate două scopuri pe care le-au urmărit în mediere. Aceste scopuri au realizat o intelegere si au lasat clientii multumiti. În plus, majoritatea mediatorilor au fost interesați să obțină afaceri repetate.  Obiectivele operaționale ale mediatorilor au fost, de asemenea, universale: reducerea aspirațiilor clienților, păstrarea părților flexibile și menținerea controlului clienților.

Majoritatea mediatorilor au creat hărți mentale ale modului în care își vor atinge obiectivele, deși nivelul cartografierii mintii a variat foarte mult printre ei.

Cartografia mintală începe, în general, prin planificare prealabilă - obținerea de informații relevante înainte de începerea medierii pentru a obține o idee despre situația în care s-ar putea soluționa cazul. În timpul medierii, mediatorii ar putea lua în considerare indicii verbale și non-verbale în timp ce stabilesc în mod continuu când și cum vor fi realizate plățile și la ce sumă se va ajunge.

Pentru mine, cea mai surprinzătoare constatare a studiului a fost că unii mediatori experimentați se angajează foarte puțin în cartografiere mintala.

Gandirea inconstienta

Wall și Kressl au divizat gândirea inconștientă înainte de mediere și în timpul medierii.

Înainte de mediere, mediatorii încadrează inconsecvent situația negocierilor ca distributivă.

Adică, ei cred că medierea vizează obținerea de către părți a concesiilor monetare pentru a ajunge la un acord. Ei au crezut de asemenea că medierea ar trebui să fie un conflict scăzut și că orice soluționare prin mediere este mai bună decât un proces. Mediatorii au văzut de asemenea emoțiile ca fiind problematice și de evitat în mediere.

Acest studiu are un minus si anume un eșantion mic și omogen, deci nu este ușor generalizat pentru populația generală de mediatori. O alta problema este data de cazurile eterogene.

Diferențele dintre tipurile de cazuri, sumele dolarului și reprezentarea ar fi putut avea un impact asupra modului în care mediatorii au abordat cazurile lor.

Cu toate acestea, studiul este semnificativ în sensul că oferă perspective asupra prejudecăților inconștiente ale mediatorilor. Aceste informații pot fi folosite pentru a descoperi influența gândirii inconștiente asupra comportamentului mediatorului și asupra căii pe care medierea o ia.

Sursa: https://www.mediate.com/articles/ShackJ20170707.cfm

MEDIEREA ESTE SOLUTIA!
AFLA MAI MULTE la telefon 0752.23.15.73 sau pe e-mail Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. !
Dr. Simona Maria VLĂDICA
Mediator autorizat

Testimoniale

simonamariavladica5„Prin mediere conflictele sunt privite dintr-o alta perspectiva, ceea ce duce la rezolvarea lor mai rapida...
MEDIATOR LECTOR UNIV. DR. SIMONA MARIA VLĂDICA

Citeste mai departe...

 

Contact

address

Adresa:
Str. Campului, nr. 20 E, Otopeni, Ilfov

phone

Telefon:
0752-231-573

email

Email:
Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.">oAceastă adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.