Pune punct conflictelor. Alege medierea! 0752-231-573Suna acum!

Arta si stiinta rezumatului in mediere

Redau mai jos un artiol semnat de  mediator Diane Cohen,  care scrie în mod regulat despre procesul de mediere.

Diane este un mediator pentru toate tipurile de litigii dar in special se ocupa de litigiile de familie, divort si conflicte de munca. Diane este de asemenea, co-presedintele Consiliului de Mediere si Divort din New York.

„Nu este nimic mai important pentru o mediere de succes decât o sumarizare  a perspectivelor părților. Într-o mediere la locul de muncă, acum câțiva ani, o angajata era convinsa că supraveghetorul era lipsit de respect față de ea și acuza un tratament negativ. Ea a dat multe exemple de astfel de purtari negative inclusiv esecul de a-i spune „buna dimineata”, acesta tipand la ea de pe scari si vorbindu-i cu spatele.

Când a fost rândul supraveghetorului să vorbească, el a explicat că el a vorbit astfel tuturor celor de pe etajul de lucru din cauza volumului de zgomot la locul de muncă și din motive de siguranță. El a trecut prin fiecare articol și și-a explicat motivele pentru modul său particular de comportament.

După ce a vorbit, angajatul a început din nou să-și repete plângerile. Când s-a oprit, am intervenit și mi-am propus să rezum problema.

Am spus că se pare că fiecare parte a avut o idee diferită despre eticheta adecvată ce trebuie aplicata la locul de muncă: Angajatul credea că eticheta potrivită îi cere supraveghetorului să se uite la ea atunci când i se adresează și să-și țină tonul vocii potrivit.

Pe de cealalta parte, supraveghetorul credea că eticheta potrivită - din cauza volumului de zgomot și a nevoii de a-și păstra privirea concentrata asupra unor situații potențial dezastruoase sau periculoase - îi permite uneori să ridice vocea și să vorbească fără să se uite la persoana careia i se adreseaza.

Știam cum am rezumat acest lucru că este important să folosesc cuvântul "etichetă", pentru a scoate in evidenta faptul că există opinii diferite cu privire la etichetă și că diferitele păreri au fost rezultatul perspectivelor  multiple ale celor doi cu privire la locul de muncă.

Am fost atenta ca intotdeauna, sa pastrez rezumatul neutru, dar sa imi pot exprima in acelasi timp diferitele perspective.

Care este esența unui rezumat bun? În experiența mea, un rezumat bun face mai multe lucruri. În primul rând,  directioneaza  părțile spre concentrarea asupra domeniului specific de dezacord într-un mod pe care partile nu l-au înțeles anterior.

În al doilea rând, separă problemele pentru părți, atunci când problema este complexă, sau clarifică situatiile în care părțile și-au ascuns preocupările cu o mulțime de fapte și exemple.

Deci, aici, angajatul a avut multe exemple de comportamente care i-au picat rău. Treaba mea a fost să le iau pe toate și să le pun într-o categorie, astfel încât să putem trata cu toții într-o singură lovitură: eticheta. In alte cazuri disputa ar fii complexa, iar partile ar fii putut sa nu reuseasca sa descompuna problema in bucati controlabile.

Odată ce mediatorul a ajutat părțile să dezvolte o  listă de probleme, acesta poate aborda separat discuția despre fiecare problemă și poate rezuma diferitele preocupări cu privire la situatiile individuale. Cu alte cuvinte, intr-un astfel de caz, mediatorul poate face o serie de rezumate.

De fapt, în majoritatea medierilor, misiunea mediatorului este de a începe cu un rezumat al problemelor și de a continua pe parcursul medierii să rezume perspectivele partilor pe măsură ce se schimbă și se dezvoltă.

În al treilea rând, un rezumat bun forțează părțile să ia în considerare problema din ambele puncte de vedere.

În al patrulea rând, ajută părțile să se concentreze asupra nuanței, demonstrând modul în care nuanța se încadrează în problema principală.

In al cincilea rand, un rezumat bun este o combinatie usor de inteles. În acest scop, modul în care livrez sumarul depinde de complexitatea rezumatului.

În al șaselea rând, fiecare caz necesită realizarea unui rezumat bun, chiar și atunci când părțile dezvolta capacitatea de a  înțelege  problemele fundamentale ale cazului.

Un rezumat bine facut in fiecare etapa a medierii ofera părților claritate și înțelegere pentru a aborda dezacordul până in momentul in care aceștia sunt capabili să ia o decizie și să se simtă siguri de modul în care doresc să avanseze, fie prin acceptarea unei rezoluții, fie altfel.”

Sursa: http://www.mediate.com//articles/cohenDiane3.cfm

MEDIEREA ESTE SOLUTIA!
AFLA MAI MULTE la telefon 0752.23.15.73 sau pe e-mail Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. !
Dr. Simona Maria VLĂDICA
Mediator autorizat

 

Testimoniale

simonamariavladica5„Prin mediere conflictele sunt privite dintr-o alta perspectiva, ceea ce duce la rezolvarea lor mai rapida...
MEDIATOR LECTOR UNIV. DR. SIMONA MARIA VLĂDICA

Citeste mai departe...

 

Contact

address

Adresa:
Str. Campului, nr. 20 E, Otopeni, Ilfov

phone

Telefon:
0752-231-573

email

Email:
Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.">oAceastă adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.